Politechnika Wrocławska Politechnika Wrocławska, Zespół Inżynierii Oprogramowania i Inteligencji Obliczeniowej

Inżynieria Oprogramowania

Wykłady

  1. wykład 1
    1. Wprowadzenie, konsekwencje stosowania modelowania w projektach programistycznych.
    2. Prezentacja wyników ankiety dotyczącej języka UML przeprowadzonej wśród firm działających na terenie Polski. Autorem wykładu jest Pan prof. dr hab. inż. Jan Magott.
  2. wykład 2
    1. Diagramy przypadków użycia.
  3. wykład 3
    1. Diagramy czynności i syntaktyka diagramów klas.
  4. wykład 4
    1. Diagramy klas, diagramy sekwencji
  5. wykład 5
    1. Diagramy maszyn stanowych
    2. Wzorce projektowe
  6. wykład 6
    1. Koncepcja, projekt i implementacja wielowarstwowego systemu informatycznego.
  7. wykład 7 pdf nr 1., pdf nr 2.
  8. wykład 8
  9. wykład 9 zip (wykłady 9-15, wersja z dnia 21.01.2016, 2 MB)
  10. wykład 10
  11. wykład 11
  12. wykład 12
  13. wykład 13
  14. wykład 14
  15. wykład 15

Laboratoria

  1. laboratorium 1
    1. Instrukcja_1
      Zapoznanie się z wybranym narzędziem UML – wprowadzenie do UML
    2. Materiały pomocnicze - Visual Paradigm 13.2: UML modeling.
  2. laboratorium 2
    1. Instrukcja_2
      Wykonanie opisu biznesowego „świata rzeczywistego” projektowanego oprogramowania, definicja wymagań funkcjonalnych i niefunkcjonalnych projektowanego oprogramowania
    2. Materiały pomocnicze - Visual Paradigm 13.2: Drawing requirement diagrams.
  3. laboratorium 3, 4
    1. Instrukcja_3
      Specyfikacja wymagań funkcjonalnych za pomocą diagramu przypadków użycia
    2. Materiały pomocnicze - Visual Paradigm 13.2: Drawing use case diagrams., Use case diagram notations guide, Documenting use case details.

  4. laboratorium 5, 6
    1. Instrukcja_4
      Budowa diagramu czynności reprezentującego model biznesowy „świata rzeczywistego” na podstawie wykonanego opisu procesów biznesowych; budowa diagramów czynności reprezentujących scenariusze wybranych przypadków użycia
    2. Materiały pomocnicze - Visual Paradigm 13.2: Drawing activity diagrams.
  5. laboratorium 7
    1. Instrukcja_5
      Identyfikacja klas reprezentujących logikę biznesową projektowanego oprogramowania, definicja atrybutów i operacji klas oraz związków między klasami - na podstawie analizy scenariuszy przypadków użycia. Opracowanie diagramów klas i pakietów. Zastosowanie projektowych wzorców strukturalnych i wytwórczych
    2. Materiały pomocnicze - Visual Paradigm 13.2: Drawing class diagrams.
  6. laboratorium 8
    1. Instrukcja_6
      Opracowanie diagramów sekwencji dla wybranych przypadków użycia reprezentujących usługi oprogramowania wynikających również z wykonanych diagramów czynności; definicja operacji klas na podstawie diagramów sekwencji w języku Java. Zastosowanie projektowych wzorców zachowania.
    2. Materiały pomocnicze - Visual Paradigm 13.2: Drawing Sequence Diagrams.
  7. laboratorium 9, 10
    1. Instrukcja_7
      Opracowanie diagramów sekwencji dla wybranych przypadków użycia reprezentujących usługi oprogramowania wynikających również z wykonanych diagramów czynności; definicja operacji klas na podstawie diagramów sekwencji w języku Java. Zastosowanie projektowych wzorców zachowania.
    2. Materiały pomocnicze - Visual Paradigm 13.2: Drawing Sequence Diagrams.
  8. laboratorium 11
    1. Instrukcja_8
      Opracowanie diagramu stanów dla wybranej klasy, reprezentującego wpływ różnych przypadków użycia na zmiany stanów tej klasy, modelowanych za pomocą diagramów sekwencji
    2. Materiały pomocnicze - Visual Paradigm 13.2: Drawing state machine diagrams.
  9. laboratorium 12
    1. Instrukcja_9
      Testy jednostkowe z użyciem narzędzi JUnit oraz JMockit
    2. Materiały pomocnicze: Unit Testing with JUnit - Tutorial, JMockit - Download, Tutorial - JMockit (rozdziały: Introduction, Mocking).
  10. laboratorium 13
    1. Instrukcja_10
      Testy akceptacyjne z wykorzystaniem narzędzia FitNess
    2. Materiały pomocnicze: FitNesse - UserGuide.
  11. laboratorium 14, 15
    1. Instrukcja_11
      Testy funkcjonalne z wykorzystaniem narzędzia Selenium IDE
    2. Materiały pomocnicze: Selenium-IDE.
    3. Wyznaczenie oceny końcowej z laboratorium
      1. Ocena projektu UML jako zaokrąglona średnia artymetyczna z ocen: ocena2-8
      2. Ocena testowania jako zaokrąglona średnia arytmetyczna z ocen: ocena9-11
      3. Ocena końcowa:
        Zaokrąglona średnia arytmetyczna z ocen: ocena1, ocena projektu UML, ocena testowania
 

Copyright (c) 2012-2016 Zespół Inżynierii Oprogramowania i Inteligencji Obliczeniowej